tisdag 28 november 2017

Grattis Molly!

Föreningen Krumelur - föreningen för unga ord i norr har haft skrivartävling för åk 4 och 5 nu i höst. Temat för i år var Rymden och Molly Arnlund i klass 4B här på Hagaskolan vann med sin berättelse "Min vän Casper"!

Juryns motivering löd:

"En fin och spännande rymdhistoria om stjärnbarn, kompisar och svarta hål. Vackert och välskrivet berättas här om livets olika dimensioner."

Molly Arnlund vann krumelurs tävling 2017 med temat rymden. Författaren Jakob Wigelus delade ut priset.
Molly Arnlund och Jakob Wigelius.
Foto av Vicky Uhlander
"Prisutdelningen skedde i Sagorummet på väven och författaren Jakob Wigelius delade ut priset. De berättade att jag vunnit och sen fick jag fick gå fram och hämta priset. Det var böcker som Jakob skrivit. Mördarens apa, Legenden om Sally Jones och så en bok om hur man kan utveckla sitt skrivande. Sen var det klart." berättar Molly när jag frågade hur prisutdelningen gick till.

Molly berättade också att Jakob ritar sina bilder med prickar. Små små prickar som tillsammans bildar en bild.

Jag passade också på att fråga Molly om hon har något skrivartips för den som känner sig sugen på att skriva en berättelse?

"Först planera och ha många olika idéer. Sen väljer man det bästa och skriver. Ett bra tips är att skriva i grupp tillsammans med kompisar. Man sitter tillsammans och kan få tips av varandra, fast man skriver sin egen berättelse. Då kan man bolla idéer med varandra. Det är bra."



Det finns också en artikel på mina bibliotek att läsa om Molly.

Vill du läsa hennes vinnande bidrag? Kolla här på mina bibliotek eller kom in på biblioteket här på skolan!

Grattis Molly!!

/Birgitta








1 kommentar:

  1. Need a Debt Loan To Pay Off Bills?
    Take control of your debt today
    Available Now Business Expansion Loan Offer?
    Do you need a loan to pay off Bills?
    Do you need a loan?
    Do you need Personal Loan?
    Business Expansion Loan?
    Business Start-up, Education,
    Debt Consolidation Loan
    Hard Money Loans
    Loan for any thing ?
    We offer loan at low interest rate of 3%
    Loan with no credit check,
    Email us: financialserviceoffer876@gmail.com
    Call or add us on what's app +918929509036

    SvaraRadera